De toekomst van connected devices.

LGces2014_0115Steeds meer apparaten kunnen door middel van een draadloze verbinding op afstand worden bestuurd met een smartphone. Doordat er steeds meer mogelijk wordt, zullen consumenten hier ook steeds vaker gebruik van kunnen maken. Maar wat maken deze ontwikkelingen in de toekomst mogelijk?

Gezondheid
Op het gebied van gezondheid zijn er al veel mogelijk. Zo is het tegenwoordig mogelijk om bijvoorbeeld je slaapgedrag te meten en zijn er medicijndoosjes die via een smartphone melden dat er een medicijn moet worden ingenomen. Een ander voorbeeld is de tandenborstel die communiceert met je smartphone. De Beam Brush is zo’n tandenborstel. Deze tandenborstel meet het poetsgedrag en stuurt dit door naar de smartphone waardoor het poetsgedrag kan worden geanalyseerd.

BeamAndPhone

Verlichting
Ook op het gebied van verlichting komen er nieuwe mogelijkheden. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk om je verlichting met je smartphone aan te passen. Dit betekent dat je niet alleen bepaalt wanneer het licht aan en uit is. Het gaat zelfs zo ver dat je een bepaalde sfeer kan kiezen die past bij het moment.

Innr Lighting is een organisatie die hier actief mee bezig is. Allereerst laat je in een online tool zien hoe jouw kamer eruit ziet. Vervolgens wordt er voor jouw een lichtplan gemaakt waarna je de producten meteen kunt bestellen. Wanneer na een simpele installatie alles is geïnstalleerd, kun je met een smartphone of tablet de sfeer in je huis bepalen. Hoe dit werkt wordt uitgelegd in onderstaande video.

Het totale plaatje
Wanneer je echter niet meer alleen je verlichting kunt controleren met je smartphone, maar werkelijk alles in je huis wordt het natuurlijk pas echt interessant. LG HomeChat maakt het mogelijk om te chatten met je huis. Ben je een half uurtje later? Geen probleem! De stofzuiger gebruikt deze tijd gewoon om wat preciezer te werk gaan.

Marketing
Smartphones zijn gekoppeld aan het internet, dit betekent dat de maker van de tandenborstel inzicht kan hebben in het gebruik van de tandenborstel. Hierdoor kan hij na een bepaald aantal poetsbeurten een notificatie sturen over een aanbieding van opzetborstels.

In het geval van de LG HomeChat zal er natuurlijk nog veel meer informatie beschikbaar zijn. De vraag is natuurlijk in hoeverre marketeers deze informatie mogen gebruiken. Maar mogelijkheden biedt het op dit gebied naar mijn mening zeker! Hoe denk jij hierover?

Bronnen afbeeldingen: The Verge en AACD

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s