Hoe kan Tumblr zakelijk worden ingezet?

tumblr-logoTumblr is de combinatie tussen een sociaal media platform en een blog. Dit maakt het voor sommige organisaties een erg interessant medium. In vele gevallen zullen organisaties namelijk graag iets willen melden zonder een hele blog te schrijven. Hiervoor is Tumblr ideaal.

Zakelijke doelgroep
Tumblr is met name geschikt voor organisaties met visuele producten. Tumblr biedt namelijk de mogelijkheid om met bijvoorbeeld foto’s of video’s te laten zien waar jouw organisatie zich mee bezig houdt.  Daarnaast is het door de mogelijkheden met video’s, foto’s en andere visuele middelen ook geschikt voor grote merken zoals IBM. Zij gebruiken hun Tumblr account om onder andere nieuwe innovaties te laten zien.

Maar er zijn ook vele organisaties waar Tumblr geen toevoeging voor zal zijn. 50% van de bezoekers op Tumblr is namelijk 25 jaar of jonger. Dit betekent dat er voor organisaties met een product voor ouderen waarschijnlijk weinig te behalen valt op Tumblr.

Het inzetten van Tumblr
Tumblr is in principe redelijk simpel te gebruiken. Wanneer er eenmaal een eigen pagina is aangemaakt, wijst het zich eigenlijk allemaal zichzelf. Er kan worden gekozen uit gratis of betaalde thema’s en er kan redelijk simpel informatie worden gedeeld. Meer informatie over het gebruik van Tumblr kun je zien in het onderstaande filmpje:

Wel is het belangrijk om bij het inzetten van Tumblr actief te blijven. Door het re-bloggen en volgen van andere Tumblr berichten en accounts zul je zelf steeds meer volgers krijgen. Daarnaast zullen mensen ze zich door jouw merk belangrijk gevonden voelen, waardoor zij ook meer waarde aan jouw merk zullen hechten. Bovendien krijg je door het volgen van je klanten continu inzicht in wat hen bezighoudt. Met deze gegevens kan er een zeer compleet beeld worden verkregen van de doelgroep.

Nóg meer volgers krijgen met behulp van tags.
Je krijgt op Tumblr met name volgers doordat mensen jouw organisatie tegen zullen komen. Hierbij is het gebruik van tags ontzettend van belang. Door aan elk bericht namelijk tags te hangen zullen jouw berichten eerder worden gevonden. Tags zijn namelijk een soort van zoekwoorden waar gebruikers op kunnen zoeken. Deze tags zullen in combinatie met jouw unieke content zorgen voor een snel groeiend aantal volgers.

Het is dus belangrijk om actief te zijn op Tumblr en er aandacht aan te besteden. Wanneer jij jouw volgers verwaarloost, zullen zij jou ook verwaarlozen.

Bronnen:
YouTube
Sprout
SocialFresh

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s