LinkedIn versterkt jouw personal brand!

linkedinLinkedIn is het nummer 1 zakelijke social network. Met 10-15 miljoen nieuwe leden per 3 maanden groeien zij nog steeds ontzettend hard. Dit betekent dat de concurrentie voor jou toe zal nemen op LinkedIn. Hierdoor is het erg belangrijk om te weten wat je met LinkedIn wilt doen.

Het verschil met Facebook
Facebook en Linkedin zijn twee totaal verschillende soorten social media. Facebook wordt namelijk gebruikt voor persoonlijke doeleinden terwijl LinkedIn in de meeste gevallen wordt gebruikt voor professionele doeleinden.

Facebook gebruikt men dus met name voor het in contact blijven met vrienden, entertainment, om gebeurtenissen te delen en om de tijd door te komen. LinkedIn wordt met name gebruikt om nieuwe mensen te leren kennen, een nieuwe baan te vinden en om in contact te blijven met zakelijke contacten.

Het belangrijkste verschil tussen de twee social media zit hem in de manier waarop je er tijd aan besteedt. LinkedIn kost namelijk tijd, je moet er tijd in investeren om resultaten te krijgen. Facebook wordt met name gebruikt voor tijdverdrijf en daar breng je dan ook meer de tijd door dan dat er tijd wordt geïnvesteerd.

In onderstaand filmpje wordt het verschillen tussen Facebook en Twitter verder toegelicht:

De eerste impressie
Het verschil met Facebook is dus duidelijk, LinkedIn gebruik je voor zakelijke contacten. Hiervoor is het belangrijk dat je professioneel overkomt. Jouw professionaliteit straal jij uit vanaf het moment dat iemand jouw LinkedIn bezoekt. Het is dan ook belangrijk om een goede foto te kiezen. Een goede foto is een foto zonder kinderen, huisdieren, partners, dronken collega’s en andere zaken die jij zelf ook niet professioneel vindt overkomen. Daarnaast is het belangrijk om jouw LinkedIn pagina compleet te maken zodat alle belangrijke informatie door bezoekers te vinden is.

Opvallen
Wanneer jou informatie en foto in orde zijn, moet je ervoor zorgen dat je zichtbaar bent op LinkedIn. Dit door je onder andere door status updates te geven. Door het delen van gelezen artikelen laat je zien kennis te hebben van verschillende onderwerpen. Met name voor connecties die op zoek zijn naar een werknemer kan dit erg interessant zijn. Hierbij kan je extra opvallen door niet de content van anderen te delen. Als jij namelijk zelf een blog bijhoudt of artikelen schrijft voor een website, is het voor connecties zeer interessant als jij deze deelt.

Wanneer jij niets post of deelt zullen mensen zich niet beseffen dat zij jou als connectie hebben en zul je verdrinken tussen de andere honderden connecties die sommige gebruikers zullen hebben.

Een andere manier van interactie is het reageren op anderen. Dit betekent dat je iemand kunt feliciteren met een nieuwe baan of reageert wanneer iemand een reactie plaatst onder een door jouw geplaatst bericht.

Tot slot is het nog belangrijk om je aan te sluiten bij groepen. Op deze manier bereik je meer mensen waardoor je nieuwe connecties op kunt doen. Met name bij het delen van zelf geschreven artikelen zul je meer lezers krijgen wanneer je deze artikelen deelt in een groep die goed aansluit op het onderwerp.

Bronnen:
YouTube
Second Degree

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s