De zakelijke sterkte van Google+

Google+logoGoogle+ is een nog opkomend social medium. Toch zijn er voor de zakelijke gebruiker al ontzettend veel mogelijkheden met de beschikbare bedrijfspagina’s. Naast deze mogelijkheden zijn met name de voordelen die Google+ met zich meebrengt voor de gehele online marketing van een organisatie ontzettend interessant.

+1 en posts
De afgelopen tijd was er vanuit de markt continu de gedachte dat de positie van organische zoekresultaten in Google konden worden beïnvloed door het aantal keer dat een +1 aan de content van een organisatie werd gegeven. Dit bleek echter niet waar. Juist de content die geplaatst wordt door middel van posts is van invloed op de positie binnen de organische zoekresultaten. De simpele verklaring hiervoor is dat de informatie binnen Google+ sneller wordt geïndexeerd.

YouTube
De nieuwste functie die onlangs door Google+ is toegevoegd, is de koppeling met YouTube. Door deze koppeling is het voor eigenaren van een YouTube kanaal verplicht om een Google+ account te koppelen wanneer zij filmpjes willen blijven uploaden.

Naast een account voor de uploader, is er ook een voordeel om als kijker gebruik te maken van een Google+ account. Wanneer er als kijker namelijk wordt gereageerd op een filmpje op YouTube, dan zal een Google+ account ervoor zorgen dat jouw comment samen met alle andere Google+ comments, boven aan komt te staan.

Het voordeel voor organisaties is dat mensen sneller video’s zullen en kunnen delen via Google+. Zoals ik eerder al aangaf zorgt het delen van een de naam van een organisatie of een bedrijfsvideo via Google+ ook voor een betere positie binnen de organische zoekresultaten.

Andere voordelen voor organisaties zijn de mogelijkheden om een langere kanaalnaam te kiezen, meerdere beheerders aan het YouTube kanaal toe te voegen en dat iedere beheerder zelf kan bepalen welke Google+ gebruikers de video mogen bekijken.

Opvallend
Doordat er aan een artikel een auteur kan worden gekoppeld, valt men extra op in de zoekresultaten. Allereerst zorgt het er namelijk voor dat men hoger in de zoekresultaten zal komen. Daarnaast zorgt het ervoor dat er een foto naast de link komt te staan waardoor deze link extra op zal vallen. Dit heeft tot gevolg dat de kans dat iemand op de link klikt zal toenemen.

Het verschil met andere Social Media

Op Google+ gedeelde links zijn zo genaamde follow links. Dit betekent dat de linkwaarde van een gedeeld bericht door de gedeelde link wordt doorgegeven. Hierdoor zal de waarde van een link blijven toenemen waardoor deze uiteindelijk hoger in de organische zoekresultaten zal worden weergegeven. Dit gebeurt op dit moment niet bij andere social media zoals Twitter of Facebook.

Wel moet er op worden gelet dat het doorgeven van linkwaarde uitsluitend geldt voor de gedeelde link onderaan het bericht, welke in een ‘blok’ wordt weergegeven. Wanneer er een link in de bijgevoegde tekst wordt geplaatst heeft dit dan ook geen effect.

Infographic
Meer informatie over Google+ is terug te vinden door te klikken op de onderstaande infographic.

google_plus_infographic_20110920

Bronnen:
Frankwatching (1)
Frankwatching (2)
Marketingfacts
Dustinrehmann

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s